طراحی تراکت و چاپ تراکت تبلیغاتی

طراحی تراکت تبلیغاتی (Leaflet Flyer Design) و چاپ تراکت شاید در نظر برخی، روشی قدیمی در بازاریابی باشد، با این وجود تراکت‌ها همچنان یکی از بهترین ابزارهای چاپی در دنیای بازاریابی هستند. اگر تمامی مراحل به وجود آوردن یک خروجی موفق (شامل طراحی، چاپ تراکت و توزیع آن)، به بهترین شکل صورت پذیرند و در نهایت این کاغذ تک برگ به مخاطبان درست برسد، آن وقت است که تراکت می‌تواند برای شما کاری را انجام دهد که بسیاری از ابزارهای دیجیتالی قادر به انجام آن نیستند. در ضمن تکنیک‌های بازاریابی مورد استفاده در طراحی تراکت تبلیغاتی، درس‌ها و سرنخ‌هایی بسیار عالی برای یاد گرفتن هستند؛ درس‌هایی که به شما کمک می‌کنند در دیگر کانال‌های تبلیغاتی مانند صفحه‌های ورودی اصلی وبسایت‌ها (لندینگ پیج)، ایمیل‌های تبلیغاتی، آگهی‌های ویدئوی و در کل ابزارهایی که فضای کوچک و زمان محدود تاثیرگذاری بر مخاطب دارند، بتوانید بهترین نتیجه را حاصل کنید. طراحی محتوا و کیفیت چاپ تراکت همگی در به وجود آمدن یک نتیجه عالی و سودآوری برای کسب و کار شما بسیار مهم هستند، در نتیجه شما باید طراحی تراکت خود را هوشمندانه انجام دهید و آن را به دست حرفه‌ای‌ها بسپارید.

طراحی تراکت و چاپ تراکت تبلیغاتی

یک تراکت یا فلایر تنها به اندازه دستور کار خلاقانه شما خوب خواهد بود

هر طراحی گرافیکی خوبی با یک دستور کار فکر شده و خلاقانه شروع می‌شود؛ این دستور کار هدف‌های طراحی تراکت تبلیغاتی و چاپ تراکت را مشخص کرده و جزئیات و ملزومات مورد نیاز برای رسیدن به این هدف را تشریح می‌کند. برای داشتن یک دستور کار خوب شما باید قبل از هر چیز این سوال‌ها را از خودتان بپرسد:

  1. می‌خواهید به چیزی دست یابید؟ هدفتان چیست؟
  2. مخاطبان تراکت یا فلایر شما چه کسانی خواهند بود؟
  3. چگونه می‌توانید محصولات یا خدمات‌تان را به بهترین شکل ممکن به مشتری معرفی کنید؟
  4. چه چیزی باعث می‌شود مخاطب، متوجه تراکت شما بشود و آن را برای خواندن انتخاب کند؟
  5. پیشنهاد منحصربه‌فرد فروش (USP) شما چیست؟ چه کار باید بکنید تا مشتری متوجه خدمات ارائه شده توسط شما بشود و به جای رقیبان‌تان شما را انتخاب کند؟
  6. بعد از چاپ تراکت و رساندن آن به مخاطب، چه واکنشی را انتظار دارید؟ مسیر دریافت اطلاعات به کنش واقعی یا همان دعوت به عمل (Call to Action) چه خواهد بود؟ آیا این مسیر بازدید از وبسایت شما خواهد بود؟ یا تماس تلفنی؟ یا مراجعه حضوری؟
  7. بعد از طراحی تراکت و چاپ تراکت چه مسیری را برای نمایش و یا توزیع آن در نظر دارید؟ بهترین اندازه (تراکت A4 یا تراکت A3)، نوع آن (تراکت رنگی یا تراکت سیاه و سفید)، وزن کاغذ و تعداد تیراژ چه خواهند بود؟

پاسخ دادن به تمام این سوال‌ها باعث می‌شود شما یک دستورالعمل جامع برای طراحی تراکت خود داشته باشید و عکس‌ها و متن‌های مناسب را برای رسیدن به هدف‌تان و گرفتن یک نتیجه عالی انتخاب کنید. در ادامه توصیه‌هایی کلیدی برای انجام یک طراحی فلایر حرفه‌ای را به شما ارائه می‌دهیم.

توجه، علاقه، اشتیاق و اقدام: کلیدهای یک طراحی تراکت تبلیغاتی موفق

این 4 المان مورد نیاز برای انجام یک طراحی گرافیکی موفق، در واقع رویدادهایی هستند که باید در زمان مواجهه یک مخاطب یا مشتری با یک ابزار بازاریابی تاثیرگذار اتفاق بیافتند. به همین دلیل نیاز است شما هم در زمان طراحی، این‌ها را در ذهن داشته باشید و به وجود آمدن آنها را در زمان کنار هم چیدن عنوان‌ها، متن‌ها و عکس‌های تراکت یا فلایر خود ببینید.

  • توجه: شما باید توجه حداکثری را از مخاطب دریافت کنید. باید از خود بپرسید چه المان‌ها و عناصری به چشم آن‌ها خوشایندتر و جذاب‌تر می‌آیند؟
  • علاقه: بالا بردن علاقه مشتریان‌تان با نمایش و ایجاد تمرکز بر مزیت‌ها و امتیازهای محصولات‌تان و خدمات‌تان.
  • اشتیاق: کاری کنید مخاطب‌تان مجاب شود که آن چه که شما ارائه می‌دهید برایش کاربردی و جذاب خواهد بود و آنها باید تراکت‌تان را پیش خودشان نگه دارند.
  • اقدام: در طراحی تراکت، مشتری‌ها را به اقدام و انجام دادن کاری هدایت کنید.

طراحی تراکت و چاپ تراکت تبلیغاتی

در طراحی تراکت، یک تاثیر اولیه خوب ایجاد کنید

اول از هر چیزی و قبل از این که شروع به طراحی بکنید، باید متوجه باشید که در دنیای بیرون گستره نامحدودی از ابزارهای تبلیغاتی در حال بمباران و پر کردن حواس و ذهن مشتریان شما هستند و در تلاشی بی‌پایان برای گرفتن کوچک‌ترین توجه از مخاطب با هم رقابت می‌کنند. در نتیجه در نگاه بسیاری از مشتری‌ها تراکت یا فلایر شما قرار است در کنار دیگر تراکت‌های رقیب‌هایتان دیده شود. این روزها رقابت برای ارائه یک محصول و یا یک خدمت و جلب نظر حداکثری مخاطبان زیاد است، در نتیجه ضروری است شما تمهیداتی را در مرحله طراحی بیاندیشید تا بتوانید در اولین نگاه یک تاثیر خوب بر مشتری گذاشته و توجه او را به سمت محصولات و خدمات‌تان هدایت کنید. در دنیای شلوغ و پر هیاهوی زندگی مدرن شما در واقع تنها حدود 2 ثانیه برای ایجاد یک تصویر مثبت از خودتان و گرفتن توجه از مخاطب فرصت دارید. همیشه در فرایند طراحی تراکت توجه داشته باشید که شما هیچ شانس دومی برای ایجاد اولین تاثیر ندارید. فرقی نمی‌کند یک تراکت رنگی یا تراکت سیاه و سفید طراحی کنید؛ برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب باید به دو وجه طراحی تراکت تبلیغاتی توجه داشته باشید: کیفیت طراحی و قاپیدن توجه مخاطب با یک عنوان (و یا یک عکس) عالی. شما باید این دو عمل را با هم ترکیب کنید تا بتوانید بهترین بازخورد را از تراکت یا فلایر خود به دست آورید.

چرا کیفیت، در طراحی تراکت تبلیغاتی و چاپ تراکت مهم است؟

اول از همه بگوییم که کیفیت بالا در طراحی تراکت تبلیغاتی، بی‌درنگ کیفیت محصول یا خدمات شما را به مخاطب انتقال می‌دهد. شما باید متوجه باشید که کیفیت تجارت و حرفه‌ای بودن شما در کارتان از طریق طراحی فلایر یا تراکت به عموم مردم نشان داده می‌شود. یک تراکت یا فلایر با طراحی غیر حرفه‌ای، تصویر یک کسب و کار و خدمات غیر حرفه‌ای یا محصولات بی‌کیفیت را در ذهن مخاطب بر جا می‌گذارد؛ و این چیزی نیست که هیچ کسی برای تجارت و کسب و کارش بخواهد. به یاد داشته باشید که خودمان هم همیشه این کار را می‌کنیم: چه قدر پیش آمده که تعداد زیادی از این تراکت‌های ارزان و بی‌کیفیت را در خانه یا در حال تردد در خیابان دریافت کرده‌ایم و بدون این که حتی آنها را بخوانیم مستقیم روانه سطل زباله کرده‌ایم.

برخی از صاحبان کسب و کارها این روزها کار طراحی ابزارهای تبلیغاتی خود را به ارزان‌ترین خدمات‌دهنده‌ها می‌سپارند تا مقداری در قیمت طراحی تراکت خود صرفه‌جویی کنند (و یا حتی بدتر، خودشان دست به کار شده و بدون داشتن هیچ تجربه یا مهارتی در این زمینه به سراغ نرم‌افزار ورد رفته و تراکت‌شان را خودشان طراحی می‌کنند). ولی آن چه که این افراد نمی‌دانند، این است که با صرفه‌جویی مختصری در هزینه‌ها و کم کردن قیمت طراحی تراکت، در عمل آنها یک تراکت یا فلایر با کیفیت خیلی پایین دریافت می‌کنند که نه تنها باعث ایجاد تاثیر اولیه منفی بر مخاطب شده، بلکه در طولانی مدت هیچ گونه سود و عایدی برای کسب و کارشان نخواهد داشت. توجه داشته باشید که زمانی می‌توانید ایده حرفه‌ای بودن خودتان در زمینه تجارت‌تان را به مخاطب انتقال دهید که خودتان هم این اعتقاد را به دیگر کسب و کارهای حرفه‌ای داشته باشید و کار طراحی ابزارهای تبلیغاتی خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید. هزینه طراحی تراکت تبلیغاتی حرفه‌ای و بعد از آن چاپ تراکت با بهترین کیفیت، یک سرمایه‌گذاری برای شما خواهد بود نه هزینه. چرا که یک تراکت با طراحی عالی باعث رونق کسب و کار شما شده و پول بیشتری را نصیب‌تان می‌کند.

در طراحی تراکت خود محتوای درگیرکننده و جذاب داشته باشید

تراکت باید جوهره داشته باشد و در فرایند طراحی، این جوهره از طریق انتخاب‌های هوشمندانه برای متن‌ها و عکس‌ها به دست می‌آید: در عمل محتوایی که با هدف‌های ارتباطی شما منطبق بوده و به چشم مخاطب مورد نظر شما جذاب به نظر می‌آید. در بحث متن‌ها و نوشته‌های تراکت، به این نکته توجه کنید که چه چیزی واقعا می‌تواند مخاطبان‌تان را به سمت شما جذب کند؟ مردم علاقه‌مند هستند بدانند آن چه که شما به عنوان محصول یا خدمات معرفی می‌کنید، چه ارزش و مزیتی برای آنها دارد. البته وقتی نوبت به طراحی تراکت تبلیغاتی می‌رسد، به یاد داشته باشید که کمتر همیشه بیشتر است. یک تراکت یا فلایر با حجم عظیمی از متن، نه تنها برای خواندن جذاب به نظر نمی‌آید، بلکه می‌تواند مخاطب‌تان را از شما براند. در طراحی تراکت شما باید پیام‌تان را به سرعت، به اختصار و با شفافیت بالا به مخاطب انتقال دهید. شما باید به جای استفاده از پاراگراف‌های طولانی از جمله‌های کوتاه و دقیق، فهرست‌های گلوله‌ای و عنوان‌های درشت‌نمایی‌شده استفاده کنید.

ما همگی شنیده‌ایم که می‌گویند تصویر به اندازه هزاران لغت حرف می‌زند. با وجود فضای اندکی که در یک تراکت دارید، استفاده از عکس‌ها می‌تواند به راهی عالی برای معرفی تجارت، خدمات و محصولات‌تان در این فضای کوچک تبدیل شود. همان‌طور که اشاره شد، نباید در طراحی تراکت تبلیغاتی با قرار دادن متن فراوان جذابیت آن را کم کنید؛ همین ایده در مورد تصاویر هم صادق است. عکس‌های بسیار خوب (به لطف عکاسی صنعتی و حرفه‌ای) می‌توانند نگاه مشتری را به سمت تراکت شما جذب کرده و به سمت خواندن متن‌ها هدایت کند. در ضمن با به کار بردن تصویر در تراکت شما می‌توانید بی‌معطلی به مخاطب خود بگویید خدمات یا محصولات‌تان چه چیزی است. با عکس‌های مناسب است که مخاطب شما در کمتر از چند ثانیه متوجه می‌شود که تراکت شما در مورد چیست؛ فرآیندی که بر یک تصمیم مهم تاثیر می‌گذارد: آیا تمایل دارد تراکت یا فلایر شما را بخواند یا نه.

در تراکت خود از عکس‌هایی استفاده کنید که خدمات و محصولات شما را به خوبی نمایندگی می‌کنند و در عین حال به متن‌ها کاملا مرتبط هستند. اینجا است که باید به تفاوت عکس‌های مبتدی و معمولی و عکس‌های حرفه‌ای هم اشاره کنیم. در عکاسی صنعتی، عکس‌های محیط کسب و کار و محصولات شما به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن و با نورپردازی عالی گرفته می‌شوند. اگر دوست دارید یک طراحی تراکت تبلیغاتی موفق و بعد از چاپ تراکت یک خروجی نهایی جذاب و با ارزش برای نگه داشتن داشته باشید، عکاسی صنعتی کلید موفقیت شما خواهد بود.

در طراحی تراکت تبلیغاتی، دعوت به عمل کنید

دعوت به عمل اصطلاحی رایج در بازاریابی است، به این معنی که مخاطب بعد از دیدن تراکت یا فلایر شما کاری را انجام دهد؛ برای مثال به وبسایت‌تان مراجعه کند یا با شماره تلفن شما تماس بگیرد. در نتیجه در طراحی گرافیکی با هر موضوعی، مسیر دعوت به عمل می‌بایست در نظر گرفته شود. یک دعوت به عمل موثر، در واقع سنگ‌بنای یک طراحی موفق است: زمانی که شما از بهترین ابزارها استفاده می‌کنید تا یک طراحی گرافیکی خلاقانه با متن‌های قدرتمند و جذاب ایجاد کرده و مخاطب خود را به انجام کاری تشویق کنید. اگر این کار به درستی انجام شود و شما موفق شوید یک تراکت عالی با محوریت یک دعوت به عمل موثر خلق کنید، هزینه‌ای که برای انجام این کار صرف می‌کنید (شامل قیمت طراحی تراکت و قیمت چاپ تراکت)، همانند یک سرمایه‌گذاری عمل کرده و در نهایت شما سود این سرمایه‌گذاری را خواهید برد.

معمولا در یک تراکت یا فلایر به علت محدودیت فضا نیازمندی‌های دعوت به عمل در سطحی ابتدایی هستند، همانند قرار دادن آدرس وبسایت، شماره تماس، مشخص کردن مکان کسب و کارتان و احتمالا لینک‌های شبکه‌های اجتماعی. شما باید دقت لازم را داشته باشید تا در همین فضای محدود، کاری کنید که برای مخاطب مسیر دسترسی به شما به راحت‌ترین و واضح‌ترین شکل در پیش رویش باشد. البته دعوت به عمل در طراحی تراکت می‌تواند فراتر از اطلاعات تماس باشد؛ برای مثال با استفاده از جملات تهیج‌کننده یا پیشنهادهای منفعت‌دار مخاطب و مشتری خود را به انجام کاری تشویق کنید. شما همچنین می‌توانید یک تخفیف ویژه و مختص تراکت را در طراحی خود بگنجانید، به این صورت این تراکت یا فلایر در نظر مشتری ارزش بیشتری برای نگهداری برای ارجاعات آینده به شما خواهد داشت.

طراحی تراکت و چاپ تراکت تبلیغاتی

قبل از چاپ تراکت آن را برای اشتباهات احتمالی بخوانید

هر چه قدر هم بر اهمیت این بخش از فرایند طراحی تراکت و چاپ تراکت تاکید کنیم، باز هم کم است. هیچ چیز مانند اشتباهات املایی تصویر یک تجارت و کسب و کار آماتور و بی‌تجربه را در ذهن مخاطب حک نمی‌کند. شاید بدیهی به نظر بیاید، اما مرحله بررسی اشتباهات و غلط‌های املایی در مرحله طراحی و قبل از چاپ، باید به رویه استاندارد هر پروژه‌ای تبدیل شود. در نتیجه ابایی از بررسی چند باره تراکت یا فلایر خود نداشته باشید. حتی بهتر از آن، می‌توانید این که را به شخص دیگری بسپارید تا او با نگاه تازه و از دید مخاطب، تراکت را بررسی کند. یکی دیگر از رفتارهای آماتوری در طراحی گرافیکی استفاده از عکس‌های بی‌کیفیت است. این عکس‌ها به خصوص بعد از چاپ تراکت خود را به بدترین شکل (تصاویر بی‌کیفیت و دانه‌دانه شده) نشان می‌دهند. اگر عکس با کیفیت از محصولات و کسب و کار خود ندارید، عکاسی صنعتی بهترین گزینه برای شما برای به دست آوردن بهترین نتیجه در این زمینه است.

انتخاب کاغذ و چاپ تراکت تبلیغاتی

وقتی کار طراحی تمام شد و همه چیز خوب به نظر می‌آمد و به وضوح قابل خواندن بود، حالا نوبت به مرحله چاپ تراکت می‌رسد. خروجی نهایی مرحله طراحی فلایر و تراکت باید به صورت فرمتی مناسب چاپ باشد. یکی از بخش‌های مهم تصمیم‌گیری برای چاپ تراکت انتخاب نوع کاغذ است. چه نوع پوششی با رویکرد طراحی هماهنگ خواهد بود؟ بافت ابریشمی؟ پوشش براق؟ یا پوشش مات؟ آیا به یک تراکت A4 نیاز دارید یا یک تراکت A3؟ وزن کاغذ هم تاثیری مستقیم بر خروجی نهایی کار دارد. به یاد داشته باشید که کاغذهای سنگین‌تر قیمت چاپ تراکت را بالا می‌برند، اما در عین حال شما کیفیت قابل توجه‌تری را دریافت خواهید کرد. در مورد وزن کاغذ برای چاپ، به نحوه توزیع آن هم دقت کنید. تفاوت چند گرم برای هر برگ کاغذ در تیراژ 5000 یا 10000 عددی، تفاوتی چند 10 کیلویی را در وزن نهایی تراکت‌ها ایجاد می‌کند. هزینه‌های پست یا ارسال تراکت به محل توزیع می‌توانند بر قیمت طراحی تراکت و قیمت چاپ تراکت اضافه شده و بودجه‌بندی اولیه شما را تغییر دهند.

توصیه‌هایی عمومی برای طراحی تراکت تبلیغاتی و چاپ تراکت

توصیه‌هایی عمومی وجود دارند که دانستن در مورد آنها و در مرحله بعد به کار بستن‌شان در زمان طراحی می‌تواند به شما کمک کنند بهترین نتیجه را از کارتان انتظار داشته باشید:

هویت برند. خیلی مهم است که در زمان شروع فرایند طراحی تراکت، به هویت یک برند یا شرکت توجه ویژه‌ای شود، به خصوص اگر این هویت در همین لحظه وجود دارد و حتی تثبیت شده است. اینجا است که در زمان طراحی فلایر شما باید این هویت را تقویت کرده و استحکام و نفوذپذیری بیشتری به آن ببخشید. هویت یک برند، یک شرکت و یک موسسه باید در تمام مواد تبلیغاتی آن و در تمامی اشکال (چه ابزارهای چاپی، چه ابزارهای صمعی و بصری و دیجیتالی) ثابت و یکدست باشد. استفاده از یک هویت برند ثابت که در طول زمان شکل گرفته و در چشم مخاطب آشنا به نظر می‌آید، به مشتریان بالقوه شما این فرصت را می‌دهد تا کسب و کارتان را از دیگر رقیب‌هایتان متمایز کرده و آن را به سرعت تشخیص دهند. در ساده‌ترین سطح، هویت برند شامل یک لوگوی به خوبی طراحی شده، رنگ‌های مرتبط به آن و فونت‌های مشخص است که می‌توانند پیام و جایگاه برند شما را در ذهن مخاطب تثبیت کنند. حتی اگر در مرحله اولیه ایجاد هویت برند هستید، تراکت و فلایر (به واسطه چاپ پر تعداد و ارائه به گروه وسیعی از مخاطبان) فرصتی مغتنم در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید این تصویر را در ذهن مخاطب شکل دهید.

کمتر بیشتر است. حفظ سادگی و شیک بودن در طراحی تراکت، بهترین راه برای کمک به جذب توجه مخاطب است. اگر طراحی شما ساده و گیرا باشد، مخاطب می‌تواند به سادگی محتوای فلایر را هضم کرده و متوجه شود که کسب و کار و پیام شما چیست و بعد از آن در راستای هدف شما اقدام کند.

در طراحی تراکت از عکس‌های خوب استفاده کنید. مطمئن باشید هیچ چیز به اندازه عکس‌های خوب که به صورت حرفه‌ای و جذاب گرفته شده باشند، نمی‌توانند توجه مخاطبان را به تراکت و فلایر شما جذب کنند. عکس خوب عکسی است که علاوه بر جذاب بودن، بی‌درنگ پیام اصلی شما را منتقل می‌کند. اگر برای محصولات، فضای کار و رویدادتان عکس‌های مناسبی ندارید کار را به دست افراد حرفه‌ای و عکاسی صنعتی بسپارید، چرا که مطمئنا چاپ تراکت با عکس‌های بی‌کیفیت و ضعیف تنها باعث هدر رفتن منابع مالی شما و نگرفتن تاثیر قابل توجه از تبلیغات‌تان می‌شود.

رنگ‌های هم‌خانواده غالب. استفاده از رنگ، راهی عالی برای جذب مخاطب است. در طراحی تراکت می‌بایست از رنگ‌ها به شکل هوشمندانه‌ای استفاده شود تا تاثیر خود را بگذارد. یک راه عالی برای تضمین تاثیرگذاری رنگ‌ها، استفاده از یک گروه رنگ هم‌خانواده و غالب بر تمام بخش‌های تراکت و پرهیز از ایجاد شلوغی و شلختگی است. فراموش نکنید که این رنگ‌ها باید با تصویر برند همخوانی داشته باشند، اما در عین حال یک طراحی متمایز ایجاد کنند تا تراکت در میان دیگر تراکت‌ها شاخص بوده و به چشم بیاید.

فونت‌های مرتبط. اگر در زمان طراحی تراکت فونت‌ها به جا انتخاب شوند، می‌توانند پیام شما را گیرا و سریع انتقال دهند. فونت‌ها می‌توانند تراکت و فلایر شما را از نظر ظاهری در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دهند: شیک، مدرن، با کیفیت، پر جنب و جوش، جوان‌پسند و ... . تنها از 1 یا 2 خانواده فونت استفاده کنید تا طراحی شما همانند یک آش شله قلمکار به نظر نیاید. محدودیت تعداد فونت‌ها به اضافه استفاده درست از آن‌ها در بخش‌های مختلف تراکت، باعث ایجاد یک ظاهر خاص و متمایز می‌شود.

شاخص بودن. مهم است که طراحی تراکت را به نحوی انجام دهید تا در میان انبوهی از تراکت‌ها، بروشورها و کاتالوگ‌های دیگر شرکت‌ها و رقیب‌های تجاریتان شاخص به نظر بیاید. به همین دلیل باید سعی کنید هر کدام از تراکت‌هایی که طراحی می‌کنید ظاهری متمایز و خاص داشته باشد، تا بتوانند توجهی درخور از مخاطب را دریافت کرده و در آخر نتیجه‌ی مطلوب شما را تضمین کنند.

مراحل طراحی و چاپ تراکت

در جدول زیر مراحل ایجاد یک تراکت برای به دست آوردن بهترین نتیجه عنوان شده است:

عنوان مرحله

نیازمندی‌ها و توجهات

قبل از شروع طراحی

تهیه عکس حرفه‌ای، تحقیق در مورد هویت تثبیت شده برند (در صورت موجود بودن)، ایجاد چشم‌انداز هویت برند برای آینده (در صورت موجود نبودن)

آماده‌سازی

تصمیم‌گیری در مورد اطلاعات لازم برای طراحی با توجه به فضای محدود تراکت، آماده‌سازی عکس‌ها و گرافیک‌ها

طراحی تراکت

قرار دادن عکس‌ها، گرافیک‌ها و متن‌ها به بهینه‌ترین شکل، انتخاب اندازه کاغذ

چاپ تراکت

انتخاب نوع کاغذ، نوع چاپ، نوع پوشش

توزیع

انتخاب بهترین شبکه توزیع (توجه به مخاطبان هدف و انتخاب جایگاه درست برای توزیع)

 

به "طراحی تراکت و چاپ تراکت تبلیغاتی" امتیاز دهید

4 کاربر به "طراحی تراکت و چاپ تراکت تبلیغاتی" امتیاز داده اند | امتیاز: 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی تراکت و چاپ تراکت تبلیغاتی"

* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)