طراحی سایت گردشگری (آژانس مسافرتی، آژانس هواپیمایی)

طراحی سایت گردشگری به احتمال خیلی زیاد مهم‌ترین بخش کار یک مجموعه مسافرتی یا هواپیمایی است. بعد از سال‌ها کار کردن با تعداد زیادی آژانس هواپیمایی، برگزارکنندگان تورهای مسافرتی و سایت های گردشگری، ما توانسته‌ایم اطلاعات قابل توجه و ارزشمند فراوانی درباره این نوع وبسایت‌ها به دست بیاوریم.

اجازه بدهید منظورمان را دقیق‌تر بگوییم: کاملا درست است؛ محتوا و آن چه که شما به عنوان خدمات مانند پکیج‌های مسافرتی و برنامه سفر ارائه می‌دهید، همیشه مهم‌ترین فاکتور در سایت شما باقی خواهند ماند، اما اگر شما دو سایت هم‌سطح از نظر کیفیت محتوا را در کنار هم قرار دهید، شکی وجود نخواهد داشت که وبسایت آژانسی که توسط یک شرکت طراحی سایت حرفه ای و متخصص در این زمینه طراحی شده عامل تعیین‌کننده در تصمیم مشتری‌های بالقوه برای خرید پکیج‌های مسافرتی آن‌ها خواهد بود. در ابتدا این جذابیت اولیه و در نهایت این راحتی استفاده و شفافیت موجود در سایت است که باعث می‌شود مشتری‌ها با شما تماس بگیرند و ترافیک سایت شما بالا برود.

طراحی سایت گردشگری

چرا طراحی سایت گردشگری شما باید از همه نظر عالی باشد؟

در صنعت گردشگری و توریسم، رسانه‌های بصری همواره برخی از بهترین ابزارها برای بازاریابی و تبلیغات بوده‌اند. این واقعیت که شما می‌توانید قبل از رفتن به سفر مقصدهای مورد نظرتان را ببینید، آن‌ها را با هم مقایسه کنید گویی در آن مکان‌ها هستید، این فرصت را داشته باشید تا در آنها گشت و گذار کنید حتی بدون این که نیاز باشد از جایتان حرکت کنید؛ دلایل اصلی هستند که تا مدت‌های طولانی (و حتی به مقدار محدودتری در این زمانه)، کارت‌پستال‌ها، تراکت‌ها و بروشورها در صنعت گردشگری این چنین معمول بودند.

حالا این واقعیت را هم به این موضوع اضافه کنید که بیشتر از 80 درصد خرید پکیج‌های مسافرتی و رزروهای هتل‌ها و پروازها به صورت دیجیتالی انجام می‌شود. به خوبی می‌توان درک کرد و دید که طراحی سایت گردشگری به صورت حرفه ای، به علاوه دیگر رسانه‌های ارتباط بصری، بازیگران اصلی دنیای سفر و سیاحت هستند.

توصیه‌هایی مهم برای طراحی سایت گردشگری

سایت های آژانس های مسافرتی و گردشگری به طراحی، انتخاب عکس‌ها و نوشته‌های جذاب و کاربردی متکی هستند؛ چیزهایی که قرار است بازدیدکنندگان معمولی وبسایت را به مشتریان بالقوه تبدیل کنند. در مورد اهمیت نوشتار درگیرکننده و جذاب برای خواندن خیلی گفته شده اما طراحی سایت آژانس مسافرتی و تجربه کاربر این سایت، اغلب اوقات فاکتور اصلی جلب‌کننده نظر مخاطب است.

یک طراحی وب سایت آژانس مسافرتی خوب باعث می‌شود مشتری‌های شما به شما اعتماد کنند؛ اعتمادی که از به وجود آمدن حس حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن کسب و کار شما در مشتری ایجاد می‌شود. همیشه به یاد داشته باشید مشتری‌ها زمانی تورهای مسافرتی شما را می‌خرند که به برند و اولین وسیله مواجهه با شما یعنی وبسایت‌تان اعتماد کنند. طراحی سایت حرفه ای یک فاکتور مهم و حیاتی برای مشخص کردن قابل اعتماد بودن و اعتبار شما است.

تحقیقات نشان می‌دهند 94 مردم به خاطر طراحی بد و ضعیف، یک وبسایت را غیر قابل اعتماد تصور می‌کنند. طراحی سایت آژانس مسافرتی می‌تواند به شکل‌ها و با رویکردهای کاملا متفاوت و مختلف انجام شود؛ باید دقت کنید که سایت گردشگری که هدفش معرفی یک شهر یا کشور است با وبسایتی که قصد دارد پکیج‌های کشتی کروز بفروشد یا خدمات رزرو هتل ارائه می‌دهد یک دنیا با هم تفاوت دارند.

المان‌های حیاتی متعددی وجود دارند که در طراحی سایت آژانس هواپیمایی و سایت گردشگری باید به آنها توجه فراوانی داشت:

  • اطلاعات جذاب و کافی در مورد جاذبه‌های مقاصد گردشگری (امکانات تفریحی و مکان‌های دیدنی آنها)
  • عکس‌های با کیفیت
  • معرفی هتل‌های خوب در هر شهر و منطقه
  • اطلاعات ضروری برای سفر مانند نقشه‌ها، معرفی گزینه‌های حمل و نقل عمومی و نحوه استفاده از آنها
  • راهنمای گردش در شهرها و دیدن جاذبه‌ها
  • توصیه‌هایی در مورد زبان، فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی
  • خلاصه‌ای از مقصدهای گردشگری مورد نظر به اضافه لیستی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی آن‌ها

تقریبا در تمام سایت های گردشگری برخی یا تمام این موارد اشاره شده وجود دارند. به علاوه این موارد ما می‌خواهیم توجه شما را به نکاتی جلب کنیم که گاها از نظرها پنهان می‌مانند، اما برای هر طراحی سایت آژانس مسافرتی حیاتی و مورد نیاز هستند.

طراحی واکنش‌گرا

در دنیای امروز که تقریبا هر وسیله برقی قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، مشتری‌ها و مخاطبان شما هر روز که جلوتر می‌رود زمان بیشتری را با تلفن هوشمند خود سپری می‌کنند؛ در نیتجه تلفن‌های هوشمند و موبایل‌ها نقشی خیلی مهم در فرایند خرید تورهای مسافرتی و رزرو پرواز و هتل بازی می‌کنند. با یک بررسی ساده می‌توان دید که 70 تا 80 درصد مخاطبان شما از طریق تلفن هوشمند یا تبلت‌هایشان در اینترنت گشت و گذار می‌کنند و کارهای ضروری خود را انجام دهند.

طراحی سایت آژانس مسافرتی به صورت واکنش‌گرا به بیان ساده یعنی شما سایت خود را برای مرور از طریق تلفن هوشمند و برای صفحه‌های کوچک بهینه‌سازی کنید. نحوه تعامل با یک وبسایت از طریق صفحه لمسی موبایل تفاوت زیادی با استفاده از کیبورد و ماوس در کامپیوتر دارد. اندازه آیکون‌ها، نحوه باز و بسته شدن منوها، اندازه و نوع فونت، بزرگی و کوچکی عکس‌ها و به طور کلی نحوه گشت و گذار و سادگی دسترسی به بخش‌های مختلف یک سایت، چیزی است که در یک طراحی سایت گردشگری به شکل واکنش‌گرا به آن توجه می‌شود.

احتمالا شما هم به سایت‌هایی برخورد کرده‌اید که طراحی واکنش‌گرا ندارند و برای استفاده با تلفن‌های هوشمند بهینه‌سازی نشده‌اند. گشت و گذار و پیدا کردن اطلاعات مورد نظرتان در این نوع سایت‌ها پیچیده‌تر و مشکل‌تر خواهد بود. اگر در طراحی سایت گردشگری به این مسئله مهم توجه نشود، نتیجه‌ای جز رانده شدن مخاطب از سایت‌تان را نخواهد داشت؛ حتی در شرایطی که شما سایت خود را به بهترین و زیباترین شکل ممکن برای دیده شدن در کامپیوترهای شخصی آماده کرده باشید.

استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS)

این روزها هیچ طراحی سایت گردشگری مدرنی بدون به کار بردن نوعی از سیستم مدیریت محتوا انجام نمی‌شود، چرا که عملا مدیریت سایت غیر ممکن خواهد بود. چه بهتر که به جای استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده، شما سیستمی را داشته باشید که متناسب با نیازهای شما قابل تغییر و بهینه‌سازی باشد، نه این که مجبور باشید خود را با شرایط موجود یک CMS تطبیق دهید.

سیستم مدیریت محتوا کنترلی عالی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بر تمام جنبه‌های سایت‌تان احاطه داشته باشید. شما می‌توانید تک تک صفحات را تغییر دهید، شکل و ظاهر مجموعه‌ای از صفحات را شخصی‌سازی کنید و مطالب سایت‌های خود را بدون نیاز به کمک یک متخصص یا طراح در داخل سایت‌تان قرار دهید.

استفاده از سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت گردشگری همچنین به شما این اجازه را می‌دهد تا به راحتی محتوای بصری و گرافیکی مانند عکس و ویدئوها را بدون کدنویسی داخل سایت‌تان قرار دهید. وجود پلاگین‌ها را فراموش نکنید؛ کدهای اضافی که به شما کمک می‌کنند بخشی از سایت را تغییر دهید بدون این که نیاز باشد به کدهای اصلی و پایه‌ای آن دست بزنید.

عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت بسیار بالا

آژانس های مسافرتی و گردشگری حتی قبل از روی کار آمدن سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به استفاده از عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت بسیار بالا مشهور بودند. قدرت تاثیرگذاری این رسانه‌های بصری را دست کم نگیرید، چرا که آنها می‌توانند گوشه‌ای از تجربه‌ای که مسافر می‌تواند با خرید پکیج مسافرتی یا بازدید از مقصد مورد نظر شما به دست آورد را به او نشان دهند.

از دوران استفاده از بروشورهای مسافرتی فاصله گرفته‌ایم و حالا فناوری‌های به‌روز درهای جدیدی را برای طراحی سایت آژانس مسافرتی باز کرده‌اند و هم‌اکنون می‌توان در کنار عکس از ویدئو هم استفاده کرد. خیلی دور نیست زمانی که مسافران بتوانند مقصد مورد نظرشان را به صورت کاملا مجازی و با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تجربه کنند، قبل از این که چمدان‌هایشان را ببندند و به سفر بروند.

عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت بخشی جدایی‌ناپذیر از یک طراحی سایت گردشگری حرفه ای و خوب هستند. اغلب اوقات همین بخش‌های بصری سایت هستند که باعث می‌شوند یک مسافر بالقوه به خرید پکیج مسافرتی شما ترغیب شود. عکس‌های بزرگ می‌توانند توجه مخاطب را به بخش‌های مورد نظر شما جلب کنند و عکس‌های کوچک صفحه‌ها هم می‌توانند باعث شوند مخاطب مدت بسیار بیشتری را در سایت شما گشت بزند.

برندسازی مستمر

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی کوچک این اشتباه بزرگ را انجام می‌دهند و اهمیت برندسازی همه‌جانبه و یکدست را نادیده می‌گیرند. این روزها هر برندی باید از طریق کانال‌ها و ابزارهای رسانه‌ای متفاوت از جمله شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های خبری، وبسایت و صفحه‌های فرود (لندینگ) با مشتری‌های خود در ارتباط باشد. شما باید مطمئن شوید که تصویر برند شما در تمام این ابزارها و رسانه‌ها یک دست و ثابت است؛ این گونه است که در نظر مخاطب، برند شما برندی حرفه ای به نظر می‌آید. در ضمن مشتری‌های شما می‌توانند بدون هیچ زحمتی برند شما را در هر جایی تشخیص دهند.

گشت و گذار راحت

امروزه مشتری‌ها و مخاطبان شما دوست دارند با کمترین زحمت محصول مورد نظرشان را به دست آورند و آن را بخرند؛ و همین باعث شده طراحی مینیمال با راحتی گشت و گذار در سایت، به مرکز توجه رویکرد طراحی سایت گردشگری بر گردد. بحث راحتی گشت و گذار در داخل یک سایت برای یک سایت آژانس هواپیمایی اهمیتی مضاعف دارد، چرا که چند کلیک اضافه می‌تواند مخاطب را برای همیشه از شما براند و به دست رقیبان‌تان بسپارد.

شما می‌توانید طراحی سایت آژانس های مسافرتی بسیاری را بررسی کنید؛ راحت متوجه می‌شوید که در هر کدام از این سایت‌ها هر چه قدر گشت و گذار و چرخیدن در بخش‌های مختلف سایت راحت‌تر باشد آن سایت موفق‌تر است. شما باید ترتیبی را اتخاذ کنید که مخاطب بتواند از طریق منوها به لیست هتل‌ها، رستوران‌ها، پروازهای در دسترس و پکیج‌های مختلف دسترسی داشته باشد.

سیستم ایمن و راحت رزرو

سیستم رزرو هتل یا پروازها و البته خرید پکیج‌های مسافرتی نقشی مهم در موفقیت بسیاری از سایت‌های گردشگری دارد. وجود یک سیستم رزرو ناکارآمد و مشکل در وبسایت شما تنها نتیجه‌اش خروج مشتری از سایت و رفتن به سراغ یک گزینه دیگر است. بسیاری از سایت‌های تجارت الکترونیک در سال‌های گذشته سیستم سفارش و خرید در سایت‌هاشان را تغییر و بهبود داده‌اند؛ در دنیای طراحی سایت آژانس مسافرتی هم این اتفاق افتاده است. انتخاب راحت مقصدها به علاوه امکان ارائه تاریخ رفت و برگشت از بخش‌های پایه‌ای یک سیستم رزرو هستند. برای مثال در یک سیستم رزرو هتل، شما باید فیلترهای مختلفی را به سیستم خود اضافه کنید، فیلترهایی مانند محدوده قیمت، چند ستاره بودن هتل، فاصله از مرکز شهر و امکانات اصلی هتل.

اطلاعات مقصدها

مسافران دوست دارند در مورد مقصدی که قرار است به آن سفر کنند اطلاعات داشته باشند، به خصوص اگر برای اولین بار باشد که به یک کشور یا شهر جدید سفر می‌کنند. به همین دلیل بهتر است در طراحی سایت گردشگری بخشی به معرفی کشورها و شهرها، جاذبه‌های گردشگری آن‌ها و فعالیت‌های تفریحی قابل انجام دادن در آن مقصدها اختصاص داده شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد به سایتی بیشتر اعتماد می‌کنند و پکیج‌های مسافرتی خود را از آن می‌خرند وقتی که اطلاعات کامل و مفیدی در مورد مقصد مورد نظرشان را در آنجا بخوانند. با ارائه این چنین اطلاعاتی آن هم به رایگان، این سایت‌ها در عمل درآمد و سود خود را افزایش می‌دهند.

دعوت به عمل

دعوت به عمل یعنی شما در سایت خود کاری کنید که مخاطب به خرید محصول یا خدمات شما تشویق شود. دعوت به عمل، کاربران را تشویق می‌کند تا از تخفیف‌های ویژه و اصلی سایت بهره ببرند. از نظر روانشناسی این نوع تخفیف‌ها اغلب اوقات عامل تعیین‌کننده برای افراد هستند تا یک خرید را انجام دهند. شما می‌توانید درصد نسبت بازدید به خرید را در سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید، اگر در طراحی سایت گردشگری خود بخش‌های دعوت به عمل را قرار دهید.

مخاطب در سایت آژانس مسافرتی به دنبال چه چیزی هست؟

اگر یک چیز باشد که شما در زمان آزمون‌های تجربه کاربری، از تماشا کردن افراد مختلف در حین گشت و گذار در سایت تان متوجه شوید، آن چیز این است که بیشتر مردم نسبت به شما خیلی متفاوت فکر می‌کنند. شما به عنوان یک مجموعه گردشگری و مسافرتی خوب می‌دانید که در ارائه چه چیزهایی بهترین هستید، اما خیلی سخت است بخواهید خود را در قالب ذهنی مخاطبان‌تان قرار دهید و کاری کنید که بتوانید به آنها نشان دهید در زمینه کاری خودتان بهترین هستید.

در ادامه می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که مخاطب چگونه سایت شما را استفاده می‌کند و این که ما در طراحی سایت گردشگری چه طور می‌توانیم به شما کمک کنیم تا کاربران‌تان بهترین تجربه را در سایت داشته باشند و شانس فروش شما بیشتر از پیش شود.

یک مخاطب سایت گردشگری چه می‌داند؟

شما در طراحی سایت گردشگری باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که مخاطبان‌تان و مشتریان بالقوه شما با سطوح مختلفی از اطلاعات در مورد سفر و گردشگری به سراغ‌تان می‌آیند. برخی از آنها تجربه زیادی در سفر داشته‌اند و بعضی شاید برای اولین بار است که می‌خواهند به یک تور گردشگری و سیاحتی بروند؛ در نتیجه وقتی تورهای خود را معرفی می‌کنید باید به این نکته مهم دقت کنید.

بسیاری از افراد ممکن است اطلاعات خیلی کمی در مورد جاذبه‌های گردشگری یک کشور خارجی داشته باشند. خوب است که شما همراه با برنامه سفر تورهایتان، اطلاعاتی مفید در مورد آن مقصد و مکان‌های دیدنیش هم ارائه دهید. در طراحی سایت آژانس مسافرتی شما باید امکان این وجود داشته باشد که کاربران بتوانند تجربه‌ها و نظرات خود را در مورد سفرهایشان با دیگران به اشتراک بگذارند؛ به این صورت مخاطبان‌تان در زمان تصمیم‌گیری به اطلاعات جامع‌تری دسترسی دارند. شما باید از قابلیت‌های سایت خود استفاده کنید تا الهام‌بخش مشتریان خود برای سفر باشید. عکس‌های جذاب و حرفه ای از اصلی‌ترین جاذبه‌های هر مقصد گردشگری، می‌توانند کلید موفقیت شما در فروش تورها باشند.

آیا مخاطب می‌تواند به شما اعتماد کند؟

خرید یک تور معمولا به معنی پرداخت مبلغ قابل توجهی پول است؛ شاید مدت‌ها قبل از این که سفر شروع شود. برای بسیاری از مشتری‌ها دانستن این که خرید و پرداخت پول به شما ایمن است، نکته‌ای حیاتی است. اگر طراحی سایت گردشگری شما به صورت حرفه ای انجام شده باشد و سایت به طور مستمر به‌روزرسانی شود، کمک می‌کند مشتری‌ها به شما اعتماد کنند. اگر شما لیستی از تورهای مسافرتی داشته باشید که مدت‌ها قبل منقضی شده‌اند یا برای فصل قبل هستند و در سایت لینک‌های شکسته وجود داشته باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که کاربران به سرعت سایت‌تان را ترک کنند و به سراغ رقیب‌هایتان بروند.

آیا کاربران می‌توانند در سایت شما آن چه می‌خواهند را پیدا کنند؟

بعضی کاربران دوست دارند در تمام سایت شما بگردند و همه تورها را مرور کنند. بعضی دیگر تنها می‌خواهند به سرعت تورهای مورد نظرشان را از میان تعداد زیادی تور دستچین و فیلتر کرده و به اطلاعات مورد نیازشان دست پیدا کنند. گروه دیگری هم هستند که ممکن است بخواهند با کلمه کلیدی‌های مشخص به دنبال اطلاعات مورد نیازشان بگردند. در هر حالتی طراحی سایت گردشگری شما باید به گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند در فرایندی راحت به نتیجه مورد دلخواه‌شان دست پیدا کنند.

اگر شما بیشتر از 10 تور مسافرتی دارید، باید در طراحی سایت خود امکانات جستجوی مناسب را قرار دهید. وقتی مخاطب به سایت شما می‌آید باید این اطمینان را حاصل کنید که آنها توری که به آن علاقه‌مند هستند را به سرعت پیدا می‌کنند؛ در غیر این صورت به جای دیگری می‌روند.

برخی از مسافران می‌دانند به کجا می‌خواهند بروند یا چه نوع فعالیت‌هایی را دوست دارند در سفرهایشان انجام دهند؛ برخی هم امکان سفر در تاریخ‌های مشخصی را دارند؛ طراحی سایت آژانس مسافرتی باید به گونه‌ای باشد تا تمام این افراد بتوانند به راحتی گزینه مورد نظرشان را در میان تورهای شما پیدا کنند.

آیا صفحه اول سایت‌تان تمام گزینه‌های مسافرتی ارائه شده توسط شما را در بر می‌گیرد؟ مراقب باشید و در صفحه اصلی سایت تنها بر روی یک مقصد یا فعالیت تفریحی تمرکز نکنید، اگر مخاطبان‌تان نتوانند هیچ نشانه‌ای از آن چه که شما ارائه می‌دهید را ببینند، به سراغ سایت‌های دیگر می‌روند.

آیا طراحی سایت گردشگری شما آزاردهنده است؟

در دنیایی زندگی می‌کنیم که دامنه توجه افراد در آن فوق‌العاده کم است؛ این نکته مهمی است که باید در طراحی سایت گردشگری به آن توجه کنید. در این دوره تمامی وبسایت‌ها باید برای استفاده در تلفن‌های همراه بهینه شده باشند چرا که بیشتر کاربرها این روزها با تلفن‌های همراه خود وبسایت‌های اینترنتی را مرور می‌کنند. اگر سایت برای استفاده در موبایل بهینه نشده باشد، شانس خیلی کمی وجود دارد که کاربر جلوتر از صفحه اصلی سایت‌تان برود.

یا ممکن است جستجوی سایت شما هیچ نتیجه‌ای را ارائه ندهد؟ ممکن است حالتی وجود داشته باشد که شما گزینه‌ای برای جستجوی کاربر نداشته باشد؛ اگر به جای نشان دادن هیچ نتیجه‌ای، تورهایی با تاریخ مشابه یا شرایط مشابه را پیشنهاد دهید، می‌توانید توجه مخاطب را جلب کنید. این به کاربران این فرصت را می‌دهد تا در سایت‌تان بیشتر بمانند و بگردند، به جای این که به سرعت آن را ترک کنند.

چرا کاربران باید شما را به رقیبان‌تان ترجیح دهند؟

برای بسیاری از آژانس های مسافرتی و هواپیمایی و برگزارکننده‌های تورها، تعداد زیادی رقیب در حال کار هستند؛ مجموعه‌هایی که گاها تورهای کاملا مشابه را ارائه می‌دهند. شما باید این را در نظر داشته باشید که مخاطبان شما سایت‌های رقیب را هم نگاه می‌کنند و شما را با آنها مقایسه می‌کنند. این جا است که طراحی سایت گردشگری آن هم به صورت حرفه ای می‌تواند به شما خیلی کمک کند، به خصوص اگر جنبه‌ای منحصربه‌فرد به آن بدهید.

در ادامه می‌خواهیم فاکتورهای متفاوتی را مرور کنیم که کاربران با آنها تورهای شما را با تورهای مشابه مقایسه می‌کنند:

  • قیمت: نیاز نیست ارزان‌ترین قیمت‌ها را داشته باشید اما اگر قیمت گران‌تری دارید باید به طور واضح نشان دهید که کاربران و مشتریان شما به خاطر این پول بیشتر، چه خدمات اضافی دریافت می‌کنند. این پیش‌فرض را نداشته باشید که بازدیدکنندگان به طور کامل توضیحات شما را می‌خوانند. در طراحی سایت گردشگری باید کاری کنید که مزیت‌های کاری شما به خوبی دیده شوند.
  • مقصدها: در مواقع انتخاب تورها، کاربران احتمالا اطلاعاتی مختصر در مورد کشور مورد نظرشان دارند. مقصدهایی هم هستند که در لیست سفرهای اکثر افراد وجود دارند. در طراحی سایت گردشگری خود می‌توانید از یک نقشه استفاده کنید تا به راحت‌ترین شکل ممکن امکان انتخاب مقصدها برای کاربران و بازدیدکنندگان به وجود آید. این بخش را می‌توانید با اضافه کردن برنامه سفر و جاذبه‌ها جذاب‌تر هم کنید.
  • فعالیت‌های تفریحی و جاذبه‌ها: اگر بیش از یک نوع تور بازدید از مکان‌های دیدنی دارید، توصیه می‌کنیم در طراحی سایت آژانس مسافرتی خود به آنها اشاره کنید و نشان دهید چرا و چگونه با رقیب‌های خود متفاوت هستید. طراحی سایت گردشگری خود را هوشمندانه انجام دهید و هر آن چه باعث می‌شود تورهای شما منحصربه‌فرد شوند را به خوبی نمایش دهید.
  • مخاطبان تورها: بسیاری از افراد دوست دارند همراه کسانی سفر کنند که علایق و انتظارات مشابهی دارند. اگر شما به گروه مخاطب خاصی خدمات ارائه می‌دهید، طراحی سایت گردشگری خود را طوری انجام دهید که باب دل آن دسته از افراد باشد. بعضی از مسافران شب‌گردی و شب‌نشینی در سفر را دوست دارند و عده‌ای دیگر سحرخیز هستند؛ برنامه سفر گروه تور خود را به وضوح در سایت عنوان کنید.
  • نحوه برگزاری تورها: فرقی نمی‌کند محوطه چادر زدن در اختیار مسافران قرار دهید یا آنها را به یک هتل 5 ستاره ببرید؛ با اتومبیل شخصی و ویژه آنها را در شهر بگردانید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. نکته مهم در این بین این است که به وضوح عنوان کنید چه کارهایی را می‌خواهید انجام دهید.

چرا بسیاری از نمونه‌های طراحی سایت گردشگری به طور موثر کار نمی‌کنند؟

در دنیای آژانس های مسافرتی مهم‌ترین نکته این است که وبسایت‌شان خوب به نظر بیاید و تمام بخش‌های آن عملکردی عالی داشته باشند؛ چرا که در این تجارت شما یک رویا نمی‌فروشید، در حقیقت آن چه که ارائه می‌دهید یکی از رده‌بالاترین و گران‌ترین محصولات جهان است. اینجا است که اهمیت مراجعه به یک شرکت طراحی سایت حرفه ای به خوبی مشخص می‌شود؛ شرکتی که بتواند طراحی  سایت آژانس مسافرتی شما را به گونه‌ای انجام دهد که مشتری‌ها جذب شما شده و از مراجعه به رقیب‌هایتان صرف‌نظر کنند.

بعد از به دست آمدن سال‌ها تجربه در زمینه طراحی سایت گردشگری ما می‌توانیم به شما بگوییم چرا وب سایت شما نمی‌تواند کار اصلیش را انجام دهد و مشتری‌های فراوانی را به سوی شما روانه کند.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در این سال‌ها در مورد طراحی سایت گردشگری پیدا کرده‌ایم این است که بسیاری از سایت های مسافرتی به مشتریان‌شان آن چه که نیاز هست گفته شود را نمی‌گویند. در این دسته سایت ها اطلاعات به خوبی ویرایش نشده‌اند، مطالب کم هستند یا به طور کلی در مورد چیزهای نامربوط و اشتباه مطالب نوشته شده‌اند. نوشتن محتوی چیزی نیست که سعی کنید از آن بزنید. زمانی که کاربر تور مورد نظرش را در سایت شما پیدا کرده است، تقریبا به مشتری شما تبدیل شده است. از اینجا به بعد است که شما باید به او چیزی را بگویید که نیاز دارد بشنود. این گونه است که مخاطب تلفن را بر می‌دارد و با شما تماس می‌گیرد.

نکته مهم دیگر در طراحی سایت گردشگری، طراحی کلی سایت است. جاهایی هستند که تصویر و جلوه‌ی اولیه در نظر مشتری مهم نیستند. برای مثال شک داریم برای شما مهم باشد که نقاش ساختمان‌تان یک سایت حرفه ای داشته باشد. اما جاهایی هستند که اصالت و حرفه ای بودن در آنها عنصری حیاتی است؛ یکی از آن مکان‌ها صنعت گردشگری است.

به یاد داشته باشید خانواده‌ها در تمام طول سال صرفه‌جویی کرده و پول جمع می‌کنند تا برای تعطیلات‌شان برنامه‌ریزی کنند. شاید در تمام طول سال تنها همین 2 هفته را فرصتی پیدا کنند تا استراحت کرده و کمی از هیاهوی زندگی روزمره دور شوند؛ و مطمئنا قابل تصور است که می‌خواهند سفرشان از هر جنبه‌ای کامل و بی‌نقص باشد. مشتری قرار است به شما اعتماد کند و مبلغ قابل توجهی را به شما پرداخت کند، آن هم برای محصولی که از قبل نه دیدنی است، نه لمس کردنی. اینجا است که تنها عنصر تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری او سایت شما است.

به ساده‌ترین حالت بخواهیم بگوییم: طراحی سایت گردشگری شما باید از همه نظر کامل به نظر بیاید.

به "طراحی سایت گردشگری (آژانس مسافرتی، آژانس هواپیمایی)" امتیاز دهید

2 کاربر به "طراحی سایت گردشگری (آژانس مسافرتی، آژانس هواپیمایی)" امتیاز داده اند | امتیاز: 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت گردشگری (آژانس مسافرتی، آژانس هواپیمایی)"

* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)